Thursday 17 September 2009

GIFFBERY

Kod :37317-06
Harga :RM97.00
Jus Bilbei dan Beri biru ini adalah pekatan semulajadi yang dihasilkan melalui proses kawalan mutu yang ketat di mana khasiat, nutrisi dan kualiti buah itu dipelihara. Ianya lazat, sihat dan berkhasiat.




FAKTA MENARIK MENGENAI BILBERI DAN BILBERI BIRU


Bilberi dan bilberi biru membantu meningkatkan daya penlihatan dan retina mata. Tambahan pula, ianya menguatkan arteri dan mengandungi anti oksida untuk mencegah kanser.


Bilberi termasuk dalam kategori Vaccinium Spp atau secara saintifiknya digelar Vaccinium Myrtillus yang merupakan kumpulan sama dengan beri biru.




Kebanyakan ianya dijumpai di eropah. Bahan yang paling utama dalam kedua-dua buah ini ialah Anthocyanosides iaitu dalam kategori flavonoids. Ia membantu meningkatkan penglihatan dan retina terutamanya di dalam gelap.




Bilberi juga memberikan kesan hebat kepada pesakit yang mengalami rabun malam. Selain itu, anthocyanosides, bahan dalam bilberi boleh menghalan proses anti oksida dalam badan yang merosakkan retina dan menghasilkan rhodopsin, yang merupakan bahan warna yang boleh di jumpai di luar retina dan ia boleh mengurangkan simptom ketarak.




Bilberi dan ciri-cirinya




  1. mengutakan arteri dan mengurangkan Artherosclerosis yang merupakan penyebab kebanyakan penyakit berkaitan dengan artheri


  2. Mengandungi banyak antioksida yang dapat mengurangkan kadar kerosakan selular dan kemusnahan tulang atau tisu dalam badan.


  3. Mencegah kanser dengan meransang "apoptosis"


Beri biru juga mengandungi anti oksida yang tinggi



Pusat kajian Rutgers Blueberry Kranbery di Chatsworth , New Jersy mengatakan bahawa Beri Biru membantu saluran kencing berfungsi dengan lebih baik kerana ia mencegah bakteria yang menyerang pundi kencing dan menjejaskan sistem perkumuhan





===>>>klik Sini<<<===

0 comments:

Post a Comment

 

©2009 . | by TNB