Thursday 17 September 2009

PRUNUS

Kod :37318-06
Harga :RM88.40
Jus Plum diperbuat dari buah plum yang telah dikeringkan. Ianya mempunyai pelbagai jenis nutrisi penting untuk badan. Buah plum ini sudah lama dikenali dan digunakan oleh orang Eropah dan Amerika Utara. Plum boleh dimakan segar, dikeringkan dan diekstrak untuk dijadikan jus dan sebagai bahan masakan. Kini, rakyat Asia telah mula menunjukan minat pada buah ini setelah menyedari ianya kaya dengan pelbagai khasiat dan berguna pada tubuh kita.


JUS PLUM DAN KHASIAT

Vitamin B2 ( Riboflavin)
Ia membekalkan Haemafacient ( sel darah merah). ia juga membantu proses penghasilan dan pertumbuhan sel yang merupakan bahagian yang penting untuk penglihatan, kulit , kuku dan penjagaan rambut.

Vitamin C( Asid Ascarbic)
Anti Oksida adalah unsur istimewa untuk menghalang pemusnahan dan kemerosotan selular, yang merupakan penyebab kanser. Vitamin C adalah salah satu sumber Anti oksida.Buah plum kaya dengan Vitamin C yang membantu mencegah bakteria dan menghasilkan sel darah merah.

Vitamin E
Ia juga sumber Antioksida yang mencegah reaksi Oksida tidak lengkap dalam badan , melancarkan perjalanan darah dan memanjangkan hayat sel darah merah. Ia melembutkan kulit dan meningkatkan daya penglihatan.

Kalsium
Ia menguatkan tulang dan gigi, mengekalkan kadar denutan jantung yang stabil dan sistem saraf. Zat besi merupakan unsur penting dalam penghasilan Hemoglobin dalam sel darah merah. 100gm plum kering mengandungi 2.78mg zat besi. teryata ianya kaya dengan zat besi




===>>>klik sini<<<===

0 comments:

Post a Comment

 

©2009 . | by TNB